V.RETTENBACH - Rakousko

Martin ve skluzech RettenBachu

V oblasti v okolí Steyru je spousta dalšího vodáckého vyžití. Jen je potřeba vědět, kde potoky hledat. Je na ně většinou potřeba nadlepšený stav vody, což platí i pro V.RettenBach. Takže je-li po jaru nebo po deštích....
K nástupnímu místu, kde také nejlépe zjistíme má-li vodu, se dostanete silničkou odbočující z hlavní silnice údolím Teichlu u benzinové pumpy ve St.Pankratz. Asfaltka vede pod nádražím a pak značně z kopce dolů k Teichlu a pak zas nahoru, kde v pravotočivé zatáčce odbočuje silnička vlevo (to je cesta ke konci V.RettenBachu). Vy teď zahnete doprava a kolem statku a zase lesem dolů, až silnička doklesá na most přes potok. Bude vypadat suchý, ale nenechte se zmást! Najděte vodočet se šipkou, ten vás ujistí, že i když je to tady šutrovačka, je to voda akorát !

Asi kiláček budete trochu drhnout a občas bojovat s padlými stromy a roštím. Jedno místo je potřeba přenést - slepencová skála sesutá a nadrolená do koryta. Pak přijde to, proč se jezdí tenhle potok. Nádherný hladký skalní skluzavky a stupně. Je dobré předem prohlížet kvůli stromům i když je to občas po šikmé klouzavé skále náročné. Všeobecně platí, že kromě zablokovaného místa v první části je vše sjízdné.

Končí se na klidné hladině přehrady Klaus na Steyru, kde si nejdřív zapádlujete po stojaté vodě zátoky a pak zahnete doleva k velkému železničnímu mostu přes přehradní jezero. Tam by měl čekat váš autodoprovod, poté co zahnul na výše zmíněné křižovatce.

Obtížnost V.RettenBachu bychom mohli zhodnotit někam na WW III, ovšem se stoupajícím stavem vody bude velmi rapidně stoupat !