Soutěska Kamienny před koncem popisovaného
úseku
Kamienna je opravdovou perlou Krkonoš, ale málo našich
vodáků tam jezdí, přestože je to z Harrachova opravdu za kopečkem. Je ovšem
pravdou, že už jsme se tam jednou potkali s průvodcem turistů, kterej se ptal na
povolení ke splutí...
Podle vody je možné plavbu na Kamienně začít kdekoli. Silnice sleduje tok, takže není problém.
My jsme jeli pokaždé až pod Sklarskou Porebou, jednou dokonce až pod výtokem
malé elektrárny dolejc.
Na začátku Sklarske Poreby a zřejmě i nad má Kamienna charakter Vydry nebo horní Jizery-oblé balvany s obrovským spádem.
Pod městem se charakter trochu mění, a na dalším úseku se stále častěji objevují
partie z monolité skály, jako třeba na Mumlavě. Před koncem úseku je vysoká
kaskáda a pak soutěska
charakteru skalního koryta, za velké vody velmi nebezpečná. Končit je dobré před
jezem na kraji Piechowic, kde se Kamienna ostrým obloukem doprava odklání od
silnice. Dále je nezajímavá.
Obtížnost:
KAMIENNA | nad Sklarskou Porebou | WW V ?? |
Sklarska Poreba - ú Szklarky | WW III-IV | |
ú Szklarky - jez u silnice | WW IV-V | |
soutěska Kamienny před koncem úseku - dle stavu vody | WW IV-X |
"riwercrewmani" z Q&K bojují v soutěsce Kamienny